sunnuntai 4. marraskuuta 2018

Marraskuu




Marraskuu -vuoden kököin kuukausi minun mielestäni. Pimeää ja vielä kerran pimeää... Kun kellon siirtelystä luovutaan, minä kannatan kesäaikaa, olisi edes iltäpäivällä  hetken hieman valosampaa, aamulla en kaipaa sitä, kun olen kuitenkin töissä. Talviajassa olisi koko syksyn pimeää...
Syksy on mennyt menojaan, alkusyksy marjastaessa ja sienestäessä. Lenkillä on kuljettu miehen kanssa ahkeraan, minulta on karissut lenkkipolkujen varrelle -15 kg!



Meillä kävi ensi lumikin jo maassa. Lokakuun lopulla satoi ja sitä iloa kesti noin viikon verran. Nyt maa on taas musta. Kuvat läheiseltä pieneltä erämaajärveltä viikko sitten.



Eilen sain inspiksen tehdä jäkälästä "valokuusen". Inspiraatiota sain tietenkin netistä, Wanhan Aliinan Arja oli tehnyt omansa ja kopion röyhkeästi idean. Sottaista hommaa ja kova työmaa, mutta hieno tuli. Mies teki minulle kehikon tuohon. Saa nähdä kuin kauan saa olla linnuilta rauhassa.

Mukavaa marraskuuta (kököstä huolimatta)!




12 kommenttia:

  1. Onpa niin upeat lumikuvat! Onnittelen ahkeruudesta lenkkipolulla! Mua niin laiskottaa, että en saa itseäni liikkeelle. Olisi kovasti aiheellista meille molemmille lähteä lenkille. Mun jalkani on niin kipee ettei ylimääräistä viitsisi kävellä.
    Kohta sitä saakin jo koristella joulua niin sisälle kuin uloskin. Minä aloitin jo valoista terassille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eeviregina! Kyllä ulkona on niin pimeää, että valoja saa kyllä viritellä... Lonkkien takia minäkin olen koittanut lenkkeillä, molemmissa kun on nivelrikko. Liike on lääkettä! Ainakin vielä minulla.

      Poista
  2. Onnittelut kilojen karistuksesta. Itselläni olisi jotain 5-7 kg ylimääräistä, mutta en saa edes aloitettua minkäänlaista yritystä asian eteen. Ostin niin tiukat farkut, ettei ne päällä pysty paljon mitään syömään, vaan en pidä niitä kun töissä...enkä mä siellä edes mässäile, vaan kotona!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on vaikeaa, monta kertaa yritin enkä onnistunut...

      Poista
  3. Todella kauniit maisemakuvat ja upea jäkälävalokuusi <3
    Minäkin kannatan kesäaikaa niin olisi tunnin myöhempään valoisaa kuin nyt.
    Hienosti on karissut sinulta kiloja lenkkipolun varteen!
    Minulla marraskuun harmauteen auttaa joulukauden alkaminen. Aion aloittaa sen jo nyt ja ottaa tästä ajasta ennen joulua kaiken ilon irti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Susanne! Tuo onkin hyvä taktiikka selvitä pimeästä ajasta 👍

      Poista
  4. Nyt kyllä olen kateellinen!! Miten ihmeessä saisin itseni liikkeelle, olisi hyvinkin aiheellista päästä ylimääräisistä kiloista eroon ja silti täällä lösötän sohvalla taas 😫

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän täysin, hankalaa se on mutta kun alkuun pääsee niin sitten 👍

      Poista
  5. Upea kuusi! Tunnelmallinen.

    Te olette kyllä lenkkeilleet ahkeraan, 15 kiloa on ihan hirmuinen määrä. Onko sinusta mitään jäljellä? Mutta tärkeintä tietysti on, että itsellä on hyvä olo.

    Totesin Suomen matkalla, että sää ei muuten kauheasti haitannut mutta siitä tuli vähän surku olo, kun aurinkoa ei juuri näkynyt. Aina oli pilvistä tai sitten pimeää. Suomessa asuessani se ei haitannut, mutta nyt sen eron huomasin ja ymmärsin, että tarvitsen valoa vähän enemmän. Toisaalta sitten taas sitä suomalaisen raikasta ilmaa ei meillä ole :(

    VastaaPoista
  6. Kyllä se tosiaan -15 kg tuntuu ja nivelet kiittää :D
    Aurinkoa ei ole kyllä hirveästi näkynyt, on niin pimeää ja kyllä sen huomaa itsessäkin, että kyllä sitä valoa kaipaa...

    VastaaPoista